psychologická pomoc


Ocitli jste se v důsledku koronakrize v obtížné situaci? Řešíte profesní nebo osobní dilemata v souvislosti s omezením provozu škol? Potřebujete odborně konzultovat záležitost výchovy a vzdělávání žáků, na které dopadla koronakrize? Učitelům, ředitelům i rodičům nabízíme psychologickou pomoc, kterou poskytují terapeuti s dlouhodobou praxí, zkušení psychologové a speciální pedagogové.

Chcete si promluvit s někým, kdo Vám umí pomoci se situací, se kterou si sami nevíte rady? Kontaktujte nás přes uvedený formulář. Nejpozději do druhého dne se Vám ozveme a probereme to. Tato služba je bezplatná.


psychologická podpora pro ředitele škol

Národní pedagogický institut České republiky proto skrze své projekty SRP (Vedemeskolu.cz) a APIV B (Zapojmevsechny.cz) a ve spolupráci s projektem Opatruj.se připravil sérii webinářů, ve kterých psychologové, speciální pedagogové a terapeuti citlivým způsobem otevírají společensky často stigmatizovaná témata potřeby psychologické pomoci.

Na základě impulzů a dotazů od ředitelů z celé ČR vznikl  video rozhovor, jejichž hostem je  PhDr. Petr Winkler, Ph.D z Národního ústavu duševního zdraví. Tématem rozhovoru jsou specifika manažerské role ředitele a způsoby, jak si při vedení školy udržet duševní zdraví své i svých podřízených. Jak řešit syndrom vyhoření, či psychické obtíže kolegů? Jak ošetřit klima školy tváří v tvář tragické události, úmrtí v rodině žáka nebo mezi kolegy?

První část rozhovoru (12 minut)

  • Jak ředitel ovlivňuje klima školy (1:30)
  • Duševní zdraví podřízených (2:30)
  • Jak pečovat o sebe (5:15)
  • Proč je tak těžké mluvit o psychických obtížích. A jak tomu mohu jako ředitel pomoci (5:45)
  • Pracovní a soukromý život. Jak nebýt stále dostupný (9:50)

Druhá část rozhovoru (15 minut)

  • Fyzické projevy nemoci řešíme, psychické jsou stigmatizovány (1:30)
  • Meditace versus medikace (2:30)
  • Syndrom vyhoření a jeho průběh (4:20)
  • Jak říct kolegovi, že potřebuje pomoc (6:30)
  • Kdy je potřeba odborná pomoc? (9:50)
  • Jak ošetřit klima školy tváří v tvář tragédii. Úmrtí v rodině žáka nebo mezi kolegy. (13:40)

Profesní i osobní výzva. Řízení školy v pandemii.

Mgr. Michaela Štáfková, MBA, a Mgr. Zuzana Hanáková jsou terapeutky, které se věnují psychologické práci s dětmi i s dospělými, s žáky, studenty, ale mají také velké zkušenosti z práce s učiteli a řediteli škol. 

V rozhovoru, tematicky rozděleném do čtyř dvacetiminutových kapitol, se postupně dotkneme témat, se kterými se ředitelé škol při své práci potýkají denně a která současné koronavirové dění ještě znásobují.

Témata našeho povídání vzešla z průzkumu mezi řediteli škol, průzkum realizoval projekt SRP NPI ČR, který od roku 2016 pomáhá ředitelům strategicky vést školy.

  • Proč se bojíme dělat chyby. (3:08)
  • Jak ve škole vést debatu o vyhoření. (5:40)
  • Ředitel jako psycholog a vrba. Kde je hranice mezi osobním a profesním životem. (9:30)
  • Dobrá technika: zkuste přemýšlet nahlas. (15:25)
  • Jak se naučit říkat „ne“. (17:00)
  • Proč nemáme rádi změny. (1:30)

  • Pro přijetí změn hledáme životní kotvy. (5:30)

  • Nebojte se říct nahlas obavy ze změn. (9:25)

  • Přijímání změn se dá trénovat. Jak? (10:30)

  • Jak přijmout a kolegům komunikovat změny, se kterými nesouzním? (16:00)

  • Co nám období karantény dalo. (1:35)

  • Základní pravidla a principy digitální komunikace. (2:20)

  • Jak na dálku udržovat a vytvářet vztah mezi učiteli a žáky? (7:00)

  • Jak pracovat na kolegiálních vztazích. (8:50)

  • Mohou ředitelé svým zaměstnancům nařídit online společenské aktivity? (15:57)

  • Aby se děti nebály o nemoci mluvit. (1:21)

  • Téma očkování. Jak vést diskuzi. (4:20) 

  • Proč je třeba umět o smrti mluvit. (7:30)

  • Jak zpracovat bolestnou situaci. Pravidla a rituály truchlení. (12:40)

  • Vyjádření účasti, i když jsme online. (17:40)