Pavlína Maloy Řezáčová – Struktura proteinu

Doporučeno pro
střední škola 

Cíl lekce
Žáci vysvětlí vztah mezi strukturou a funkcí bílkovin. 

Anotace
Jak proteiny vypadají, jak je získáme a k čemu nám jsou?

Klíčová slova
struktura bílkovin

Pavlína Maloy Řezáčová
Vede výzkumné oddělení strukturní biologie v Ústavu organické chemie a biochemie Akademie věd ČR, které se věnuje například výzkumu nově syntetizovaných protinádorových látek.

Autor pracovního listu
Miroslav Pražienka (učitel)

V metodickém listu najdete návod a inspiraci, jak s přednáškou pracovat ve výuce. Pro žáky jsou připraveny pracovní listy ve formě online formuláře, který jim stačí jednoduše nasdílet. Použít můžete ale i klasiku ve wordu.
Stačí si duplikovat formulář (v případě potřeby i upravit obsah) a nasdílet žákům.

podívejte se i na jiná témata

Jaroslav Šebek – 28. říjen

Jaroslav Šebek – 28. říjen

Jiří Presl – Drogy

Jiří Presl – Drogy

Marta Ljubková - Jak vzniká divadlo

Marta Ljubková - Jak vzniká divadlo

Marek Valášek – Logaritmy

Marek Valášek – Logaritmy

Jen Hovorka – Historie hip hopu

Jen Hovorka – Historie hip hopu

René Nekuda – Tvůrčí psaní

René Nekuda – Tvůrčí psaní

David Venclík – Konspirační teorie

David Venclík – Konspirační teorie

V lekci je představeno několik současných i historických konspiračních teorií vysvětlujících události, které otřásly společností a do určité míry ji také proměnily.

Michael Rozsypal – Politika

Michael Rozsypal – Politika

Pavel Suchan – Cesty do vesmíru

Pavel Suchan – Cesty do vesmíru

Tereza Matějčková – Filozofie

Tereza Matějčková – Filozofie

Video přináší různé pohledy na základní otázky, které se s filozofií často pojí (Co je filozofie? Jaký je motiv k filozofování? Co je myšlení?). Přednášející kombinuje svůj výklad filozofie a přístup k ní s odkazy na myšlenky dalších filozofů, nejčastěji Hannah Arendtovou. Přednášející zařazuje i příklady z každodenního života, které jsou žákům blízké a pomáhají lepšímu pochopení tématu.

Den jazyků

Den jazyků

Kolika jazyky se hovoří na světě? Máte představu, kolik lidí jimi hovoří? Viděli jsme příklady jazyků, se kterými se běžně nesetkáváme. Co jste si ze sledování odnesli? Dokážete uvést některé další „neobvyklé jazyky“?

Jiří Horák a Molly Emmett – Czenglish

Jiří Horák a Molly Emmett – Czenglish

Video si klade tři základní cíle. První cíl je dát studentům možnost zamyslet se nad důležitostí chybování při procesu vlastního vzdělávání a podpořit pozitivní vnímání chyb při výuce jazyků. Druhý cíl je identifikovat některé vybrané chyby, kterých se Češi v angličtině často dopouštějí, a to v překladu, slovní zásobě, výslovnosti a gramatice. Třetí cíl je poskytnout učitelům praktické aktivity pro jejich hodiny. Tyto aktivity se bez velkých příprav dají aplikovat před, během i po sledování výukového videa. Video i aktivity jsou uzpůsobeny pro studenty s minimální jazykovou úrovní A2 nebo úrovní vyšší.

Pavlína Maloy Řezáčová – Struktura proteinu

Pavlína Maloy Řezáčová – Struktura proteinu

Jak proteiny vypadají, jak je získáme a k čemu nám jsou?

Petr Weiss – Sexuální poruchy

Petr Weiss – Sexuální poruchy

Jindřich Šídlo – Současná média

Jindřich Šídlo – Současná média

VŠCHT – Hodina moderní chemie

VŠCHT – Hodina moderní chemie

Lekce Hodina moderní chemie se jako celek snaží chemii přiblížit žákům středních i základních škol. Jedná se o interaktivní lekci s množstvím pokusů, které na sebe navazují pouze volně. Hodina moderní chemie není monotematická, dalo by se říci, že se skládá zhruba z šesti částí, které lze využít také samostatně k doplnění výkladu nejen u distančního studia.


Další přednášky pro Vás připravujeme.

Distanční hodiny NoD Academy vznikají ve spolupráci Divadla NoD a Národního pedagogického institutu ČR. Podpořit vznik projektu můžete zakoupením vstupenky v libovolné výši. Děkujeme. Program živě streamovaných přednášek NoD Academy najdete také na nod.roxy.cz.