Jiří Horák a Molly Emmett – Czenglish

Doporučeno pro
2. stupeň základní školy, střední škola

Cíl lekce
Žák se učí pozitivně vnímat své chyby i chyby ostatních při výuce jazyků. Žák dokáže identifikovat některé nejčastější chyby Čechů v angličtině v překladu, slovní zásobě, výslovnosti a gramatice a sám se díky procvičování zlepšuje v psaném a mluveném jazyce. Žák procvičuje poslech s porozuměním anglických rozprav s vizuální oporou. Učitel získává možnost využít a upravit všechny nebo některé interaktivní aktivity ve svých hodinách.

Anotace
Video si klade tři základní cíle. První cíl je dát studentům možnost zamyslet se nad důležitostí chybování při procesu vlastního vzdělávání a podpořit pozitivní vnímání chyb při výuce jazyků. Druhý cíl je identifikovat některé vybrané chyby, kterých se Češi v angličtině často dopouštějí, a to v překladu, slovní zásobě, výslovnosti a gramatice. Třetí cíl je poskytnout učitelům praktické aktivity pro jejich hodiny. Tyto aktivity se bez velkých příprav dají aplikovat před, během i po sledování výukového videa. Video i aktivity jsou uzpůsobeny pro studenty s minimální jazykovou úrovní A2 nebo úrovní vyšší.

Klíčová slova
Czenglish; časté chyby v angličtině; chyba jako příležitost; anglická gramatika; slovní zásoba; anglická výslovnost; stereotypy

Jiří Horák
SŠ a VŠ pedagog, lektor angličtiny, oficiální youtuber pro Cambridge University Press, autor řady výukových videí a podcastů a jazykových kurzů JIRI English. Kromě výuky vlastních studentů vede také workshopy pro pedagogy anglického jazyka.

Molly Emmett
Učitelka angličtiny a literatury na gymnáziu, kde má na starosti také školní kurikula a metodiku výuky. Bakalářský titul v angličtině získala na Whitman College ve Walla Walla, Washingtonu. Po obdržení Fulbrightova stipendia pracovala jako asistentka na gymnáziu v Pelhřimově. Než se stala učitelkou na střední škole, psala články do vzdělávacích časopisů a pracovala jako lektorka dospělých pro jazykové školy. V Praze žije již 5 let a původně pochází z Kalifornie.

Autor pracovního listu
Jiří Horák

V metodickém listu najdete návod a inspiraci, jak s přednáškou pracovat ve výuce. Pro žáky jsou připraveny pracovní listy ve formě online formuláře, který jim stačí jednoduše nasdílet. Použít můžete ale i klasiku ve wordu.
Stačí si duplikovat formulář (v případě potřeby i upravit obsah) a nasdílet žákům.

podívejte se i na jiná témata

Jaroslav Šebek – 28. říjen

Jaroslav Šebek – 28. říjen

Jiří Presl – Drogy

Jiří Presl – Drogy

Marta Ljubková - Jak vzniká divadlo

Marta Ljubková - Jak vzniká divadlo

Marek Valášek – Logaritmy

Marek Valášek – Logaritmy

Jen Hovorka – Historie hip hopu

Jen Hovorka – Historie hip hopu

René Nekuda – Tvůrčí psaní

René Nekuda – Tvůrčí psaní

David Venclík – Konspirační teorie

David Venclík – Konspirační teorie

V lekci je představeno několik současných i historických konspiračních teorií vysvětlujících události, které otřásly společností a do určité míry ji také proměnily.

Michael Rozsypal – Politika

Michael Rozsypal – Politika

Pavel Suchan – Cesty do vesmíru

Pavel Suchan – Cesty do vesmíru

Tereza Matějčková – Filozofie

Tereza Matějčková – Filozofie

Video přináší různé pohledy na základní otázky, které se s filozofií často pojí (Co je filozofie? Jaký je motiv k filozofování? Co je myšlení?). Přednášející kombinuje svůj výklad filozofie a přístup k ní s odkazy na myšlenky dalších filozofů, nejčastěji Hannah Arendtovou. Přednášející zařazuje i příklady z každodenního života, které jsou žákům blízké a pomáhají lepšímu pochopení tématu.

Den jazyků

Den jazyků

Kolika jazyky se hovoří na světě? Máte představu, kolik lidí jimi hovoří? Viděli jsme příklady jazyků, se kterými se běžně nesetkáváme. Co jste si ze sledování odnesli? Dokážete uvést některé další „neobvyklé jazyky“?

Jiří Horák a Molly Emmett – Czenglish

Jiří Horák a Molly Emmett – Czenglish

Video si klade tři základní cíle. První cíl je dát studentům možnost zamyslet se nad důležitostí chybování při procesu vlastního vzdělávání a podpořit pozitivní vnímání chyb při výuce jazyků. Druhý cíl je identifikovat některé vybrané chyby, kterých se Češi v angličtině často dopouštějí, a to v překladu, slovní zásobě, výslovnosti a gramatice. Třetí cíl je poskytnout učitelům praktické aktivity pro jejich hodiny. Tyto aktivity se bez velkých příprav dají aplikovat před, během i po sledování výukového videa. Video i aktivity jsou uzpůsobeny pro studenty s minimální jazykovou úrovní A2 nebo úrovní vyšší.

Pavlína Maloy Řezáčová – Struktura proteinu

Pavlína Maloy Řezáčová – Struktura proteinu

Jak proteiny vypadají, jak je získáme a k čemu nám jsou?

Petr Weiss – Sexuální poruchy

Petr Weiss – Sexuální poruchy

Jindřich Šídlo – Současná média

Jindřich Šídlo – Současná média

VŠCHT – Hodina moderní chemie

VŠCHT – Hodina moderní chemie

Lekce Hodina moderní chemie se jako celek snaží chemii přiblížit žákům středních i základních škol. Jedná se o interaktivní lekci s množstvím pokusů, které na sebe navazují pouze volně. Hodina moderní chemie není monotematická, dalo by se říci, že se skládá zhruba z šesti částí, které lze využít také samostatně k doplnění výkladu nejen u distančního studia.


Další přednášky pro Vás připravujeme.

Distanční hodiny NoD Academy vznikají ve spolupráci Divadla NoD a Národního pedagogického institutu ČR. Podpořit vznik projektu můžete zakoupením vstupenky v libovolné výši. Děkujeme. Program živě streamovaných přednášek NoD Academy najdete také na nod.roxy.cz.